עיצוב פנים בבית

אז איך נבחר את האדם הנכון? במשוואת ה 5/5
 
אם הגעתם למאמר הזה סימן שאתם מחפשים או חושבים ברצינות על עיצוב פנים בבית או בחלקים מהבית, באם מדובר בבית חדש או בחידוש/עיצוב מחדש של בית קיים הלבטים הם רבים ובדק הבית שיש לעשות מראש יסודי ועמוק, כמי שעוסקת בתחום זמן רב אני מכירה את ההתלבטויות והחששות וב”אני מאמין” האישי שלי אין כאן מקום לטעויות ועולה משוואת ה 5/5, כלומר 5 פרמטרים חייבים להתקיים בעיניכם על מנת לצאת לדרך ואם אחד מהם חסר: לא שווה לקחת את הסיכון היות ומדובר בתהליך לא פשוט ולא זול.
 
 
ניסיון
ניסיון הוא הפרמטר הקלאסי החשוב, גם אם נכנסתם לאתר של מעצב פנים והעבודות שלו מצאו חן בעיניכם אך גיליתם שהוא שנה וחצי בענף: אני בטוחה שהחששות יצופו: האם הוא התמודד עם תקלות בלתי צפויות עד כה? ואיך פתר אותן? באיזו יעילות? החשש הזה מובן ואני בהחלט ממליצה לצאת לדרך הזו עם בעל/ת ניסיון, אדם שבמהלך עבודתו כבר התמודד עם אתגרים רבים וידע לפתור אותם.
 
 
חזון
השלב הבא זה החזון, לקוחות מתחלקים לשני סוגים: אלו שבאים עם רעיון ואומרים “כזה או כמעט כזה אני רוצה” ואלו שבאים עם גישה של “זה הקיים, מה את ממליצה?”
בשני המקרים דרוש מעוף, חזון, לא רק ידע טכני.
 
להט
השינוי עבורכם הוא עולם ומלואו, פרוייקט חשוב עם המון השלכות והתרגשות, הדבר האחרון שתרצו זה מעצב פנים שאולי יש לו ידע וחזון אך התחושה היא שהוא מגיע “לדפוק כרטיס” ואין בו תשוקה ולהט לפרוייקט אלא הוא עובד בשיטת הסרט הנע, הבית שלכם הוא הכל עבורכם, הוא בטח לא פריט על פס ייצור.
 
רזומה חיובי
בהתקיים שלושת הפרמטרים הקודמים גשו לבדוק רזומה של הבנאדם, לא רק את מה שהוא מראה באתר האישי שלו אלא את מה שניתן למצוא בגוגל בחיפוש מעמיק, באתרי פסקי דין גלויים או בקבוצות ובלוגים של עיצוב פנים, חשוב מאד לא להסתפק בפירסום באתר אלא להגיע למקורות מידע רבים ומגוונים ככל האפשר ומהם ליצור תמונה.
 
ראש אומנותי
ראש אומנותי זה לא חזון, הרבה טועים, ראש אומנותי זה איך לשדרג תמיד ולהביא את הבידול ואת הטוויסט שיהפכו את הבית שלכם לייחודי ומעניין, חזון זה איך לקחת את הקיים לשאיפה שהציב הלקוח, ראש אומנותי זה להציע לו ערך נוסף שיהיה מעניין, אסתטי וימצא חן בעיניו.
 
כשאתם ניצבים בפני פרוייקט בסדר גודל כזה אין מקום לפחות מ 5/5, זה האני מאמין שלי ואשמח להיות חלק מהפרוייקט שלכם, הפרוייקט שלנו.
 
 
עיצוב פנים כשילוב צרכים
 
מה זה אומר?
עמוק בלב אני מאמינה וכעת מביאה לראשונה את הדברים על הכתב שיש כאן טנגו או רומן של צרכים שיוצרים יחד את התוצאה, אחלק את המאמר לשניים: של מי הם הצרכים ומהו האיזון/השילוב הנכון ביניהם.
 
הצורך הראשון הוא שלי כנגה, כאמנית, כמעצבת פנים, כאשת חזון עם ראייה מרחבית, הצורך הראשון שלי הוא לשפר לשדרג להביא את הקיים לנקודת שיא מבחינתי שאני מאמינה שהיא גם נקודת השיא עבור הלקוח, יש בי את הלהט לעבוד ולתת את עצמי לפרוייקט המשותף ואני “עוצמת עיניים” ומדמיינת ישר את התוצאה הסופית ואת שביעות הרצון של הלקוח.
 
אבל כאן נכנס הצורך השני ולמעשה בואו נודה: הוא הצורך החשוב יותר: הצורך של הלקוח.
מיהו הלקוח? זוג בגיל העמידה לצורך הדוגמא בדירה בתל אביב שבה יש חדר עליית גג צמוד לגג אך אחד מבני הזוג מוגבל חלקית ברגלו וממעט בעליות לגג במדרגות התלולות, מצב כזה משפיע על כל ההחלטות שלי ועל כל הפרוייקט.
אבל זו דוגמה קיצונית, לרוב אני נתקלת במצבים פחות מובהקים כמו זוג שאוהב לארח ורוצה שהמטבח יהיה מקור העניין מה שקצת מתנגש עם הראייה המקצועית שלי בהתחשב בנתוני הדירה, השמת הפוקוס והגדלת המטבח תיצור “חנק” בסלון מה שלי קצת צורם, אבל הלקוח מביע שאיפה שונה שמתבססת על האני מאמין שלו.
 
וכאן נכנס יחד לחלק השני של המאמר, איזה רצון מכריע? מה חשוב יותר? האם אני משכנעת או מיישרת קו בלי להביע דעה?
 
כדי להמחיש הייתי מקבילה את העבודה שלי לעבודה של מפיק מוסיקלי עם אמן באולפן, המפיק מקבל את האמן במצב הקיים ויחד עמו את השאיפה של האמן להשמע באופן מסויים, יחד עם זאת המפיק שומע מיידית את התוצאה הסופית ויש לו את האג’נדה האומנותית שלו עמה הוא מגיע מהבית והפכה אותו לאיש המקצוע.
מפיק טוב /מעצב פנים טוב יראה את תפקידו לא ב “לחנך” את האמן/לקוח אלא ילך בגישה של “אני כאן כדי להוציא את השאיפה שלך בצורה הטובה ביותר”.
וכך אני נוהגת עם לקוחותיי.
כי בסוף היום מי שנשאר לחיות שנים עם התוצאה הסופית ואמור להיות מאושר ממנה זה הלקוח.
ואני כאן עבורו, עם טיפים וחזון אבל בראש ובראשונה עבורו.
סגירת תפריט
Get Widget
דילוג לתוכן